سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تا حالا  بزرگ شدن رو در خودتون حس کردید؟

بزرگ شدن جسمی رو نمی گم منظورم بزرگ شدن روحی یه.بزرگ شدن ذهنی .تا حالا حس کردی روحت بزرگ شده .مخت جوون گرفته و بزرگ تر شده؟

من از وقتی مامان شدم  روزای تولدم که می شه این حس  می یاد سراغم .

اون موقع ها  که  بچه تر بودم  روز تولدم برام  ازاهمیت زیادی برخوردار بود . شاخص اندازه گیری میزان ارادت مامان بابام بهم  از همین روز تولد ارزیابی می شد .  حتی برام مهم بود که ریز ودرشت دوستام روز تولدم رو یادشون باشه .....

اما  توو این  هفت هشت ده ساله  اخیر دیگه اون حساسیت  گذشته رو ندارم  مخصوصا این یکی دو ساله که خدا زده پس کله ام  و  مامان شدم  انگار دیگه اصلابرام اهمیت نداره که کسی بهم تبریک بگه نگه کسی یادش باشه نباشه حتی وقتی دوستای چندین و چند ساله ام توو روز تولدم به دیدنم می یان  یا بهم زنگ می زنن  یا بهم اس ام اس می دن  اصلا به شدت اون وقتا شاد  نمی شم . به نظرت  این ها نشانه افسردگیه؟ یه فیلم ژاپنی بود امروز بچه ها داشتن دوبله می کردن به اسم "عزیزم افسردگی گرفته" .  به قویه گفتم فکر کنم تو هم عزیزت (خودمو می گفتم ) افسردگی گرفته.

اونم گفت همین که هنوز خودتو عزیز من می دونی یعنی افسردگی نگرفتی .دلیلش قانعم کرد .پس قضیه افسردگی نیست .همون بزرگ شدنس همون تغییر الگو هاست .همون تغییر معیار هاست وهمون نگاه وسیعتر به زندگی یه  و همون دغدغه  ی  خوب مادری کردن  در این بلوای بی رفتاری ها  و اضمحلال خصلت های نیکو

امروز وقتی شمعی نخریده بودیم که روی کیک نخریده ام بگذاریم و مجلس را با شیرینی تر برگزار کردم به جای کیک  مدام ب این موضوع  فکر می  کردم که 30 ساله ام .و این منم زنی 30 ساله در انتهای فصلی سرد .

با یک عدد شوهر و یک عدد بچه و یک عدد مدرک فوق لیسانس نصفه نیمه. با قریب به 8 سال سابقه کار با یک زبان انگلیسی مطلوب و فرانسوی نصفه نیمه با تعدادی  نمایش رادیویی  و گاهی گداری گذری به واحد دوبلاژ  ، با انسان هایی که  می دانم دوستم دارند و انسان هایی که دوستشان دارم و می کوشم دوست داشتنم تبدیل به عادت نگردد و عشقم را فاسد نکند . با یک خروار تجربه  خوب و گاهی بد .مفید و گاهی به درد نخور .  و کلی کار های  نکرده  و هزار راه نرفته.

یکی در آستانه 30 سالگی آنقدر راه رفته است که خدا میگه بیا شهیدش کنیم   خیال همه راحت . یکی هم  مثل من .............

مهم نیست روز تولد شاد باشیم یا نه  بیایید برای هم دعا کنیم که هنگامه مرگمان شاد باشیم.روحمان شاد و راهمان پر رهرو  باد .

 


نوشته شده در  یکشنبه 90/12/21ساعت  12:15 صبح  توسط یک شهروند درجه دو 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خداحافظ ای شعر شبهای روشن
ایول داری یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه فلش بک خاطره انگیز
حالا نوبت ماست که فتنه کنیم ؟
خانم ها می شنوید؟؟؟؟؟؟؟
حس خوب در خانه بودن
[عناوین آرشیوشده]